Minimalizam deli svet na dva dela – volite ga ili mrzite.. To je stil sa vrlo definisanim kontekstom, koji ima svoje korene u likovnoj umetnosti 20. veka i koji je nastavio da se odvaja i u drugim domenima. Ovih dana, minimalizam je naročito prisutan u dizajnu, modi i fotografiji.
Jednostavno istraživanje web lokacija kao što su Tvitter i Tumblr biće dovoljno da nam pokaže da smo se postepeno distancirali od većine stvari koje su komplikovane i detaljne.
Ali zašto je fotografisanje minimalizma toliko kontroverzno?
Zbog toga što je duboko slojevito. Na prvi pogled, ne izgleda kao da je mnogo premišljanja, napora ili umetničke veštine potrebno snimiti jednu praznu vazu na praznom stolu, zar ne?
Ali, kao što svi znamo, najjednostavnije stvari mogu biti najlepše. Najjednostavnije stvari mogu biti najteže za kreaciju.
Postoje skrivena značenja, poruke i emocije i kada stvarno razmišljamo o tome – mnogo je izazovno ispričati priču kroz jedan jedini objekat. Kao rezultat toga, minimalistička fotografija je prilično rizična stvar i vi u suštini uvek hodate između neuspeha i uspeha.
Evo nekoliko opštih objašnjenja, saveta i napomena koje možete iskoristiti kako biste uzeli najbolje od onoga što minimalistička fotografija nudi.
Razumeti fenomen
Moramo nešto da shvatimo pre nego što zapravo počnemo da ga koristimo minimalizam kao naš sopstveni izraz.
Šta je minimalizam? To je pokret koji je počeo da narasta sa umetnicima 20. veka koji su se oslanjali na pojednostavljene kompozicije kako bi predstavili novi i jedinstveni stil. Njihova jednostavnost je nastojala da smanji broj elemenata u svojim kompozicijama, elemente kao što su oblici, teksture i boje.
Kao rezultat toga, minimalizam stvara potpuno novu perspektivu i omogućava umetnicima da komuniciraju sa svetom sasvim otvorenim porukama. Drugim rečima, svaki posmatrač izvlači iz fotografije šta god da je shvatio, bilo koje značenje i osećanje koje mu trenutno odgovara. Ovakva otvorenost osigurava mogućnost da delo zahvati većinu ljudi i da bude veoma jasne poruke.
Postoje ljudi koji ne vole otvorenost izazvanu minimalizmom, s obzirom na to da je u pitanju lenjost i nedostatak jasnog pravca. Ako poruka nije tu, tada je umetnik nije ni znao, i bio je očigledno nedoumici. To je mač sa dve oštrice.
Napravi neke rezove
Ključna reč za minimalizam je jednostavnost. To znači, trebalo bi izbegavati previše elemenata na jednoj fotografiji i uvek bi trebalo da se usredsredite na jedan predmet u fokusu. A tu počinjete. Minimalistička fotografija je, uglavnom samo prilika. Inspiracija nas može nadahnuti kada trčimo u prodavnicu namirnica, ako odjednom nađemo ulično svetlo koje izgleda kao da može dati prekrasan snimak iz određenog ugla.
Šta god, to daje priliv inspiracije – to je vaš predmet. Usredsredite se na to, ne pokušavajte da razmišljate o mogućnostima i svim ostalim elementima koji bi “ojačali” predmet i istakli ga još bolje. Najbolji naglasak je kada nema drugih elemenata.
Ali ako iza uličnog svetla postoji zgrada, to već iziskuje donošenje važne odluke: morate da ukinete neki od ovih elemenata i pokušate da odredite koje treba da uzmemo kao fokus na fotografiji. To je ujedno i jedan od najkomplikovanijih delova minimalističke fotografije.
Teksture, oblici, boje
Kao što je većpomenuto, minimalistička fotografija nije samo fokusiranje na jedan objekat i pokušaj da se odrede najbolji uglovi za fotografisanje. Važni elementi u ovom pokretu uključuju boju, teksturu i oblike, od kojih se svi mogu suprotstaviti, pod pretpostavkom da su deo iste kategorije, naravno. Ovi koncepti će biti od presudnog značaja za vas kada pokusate da predstavite portfolio iz oblasti komercijalne fotografije.
Postavljanje zajedno dve kontrastne boje, jedan je od najboljih načina za postizanje minimalističke fotografije iz prvog pokušaja. Da biste mogli da pređete na teže i dvosmislene teme, moraćete biti u stanju da zaista razumete mentalitet i filozofske rubove minimalizma. Preporučujemo da proučite fotografiju koju ste snimili i pokušavate da se zapitate kakve emocije izlaze iz kojih odnosa.
Drugi važan element je tekstura. U idealnom slučaju, želite da posmatrač bude u stanju da se oseća kao da može opipati prstom fotografiju i osetiti teksturu. Na primer, napravite jasnu razliku između peščane obale i umirujuće površine vode. Jedan od elemenata, međutim, treba da dominira nad drugim da bi se izbeglo da se fotografija prenatrpa elementima.
Povući crtu
Linije predstavljaju značajne mogućnosti za svakog umetnika, fotografa, slikara. Kada ih pravilno koristite, u mogućnosti ste da usmeriti oko gledalaca na fokus u vašoj fotografiji. Horizontalne i vertikalne linije mogu potpuno promeniti izgled fotografije kada su jako naglašene.
One mogu stvoriti osećaj izolacije, razdvajanja, usamljenosti, a mogu u velikoj meri pomoći u slučaju kada želite da izbacite neke dodatne elemente i prebacite ceo fokus na primarnu temu.
To je pravi trik za oko. To je oblik prevare i zablude posmatrača da vide šta vi želite da vidite, tako što ćete ih voditi linijom u željenom pravcu. Linije koje počinju u centru kompozicije i prostiru se prema ivicama, kreiraju iluziju otvorenog prostora, dajući temi izgled od manje važnosti. Alternativno, linije koje se sve okupljaju prema sredini će zamagliti druge elemente i osnažiti fokusnu tačku.
Umetnikova priča
Možemo sedeti ceo dan i pričati o iluzijama, trikovima, kontrastima boja i teksturama, ali, na kraju dana, to je i dalje samo fotografija. Ako fotograf želi da ispriča priču, minimalizam ne bi trebalo da predstavlja problem. Ako želite da dodate smisao vašoj fotografiji, ovo je deo kada dolazi u obzir ljudski element.
Sasvim je teško pokušati da napravite priču o neživom objektu, ali stavite li čoveka na snimak, on iznenada ima potpuno novi nivo i dubinu. Uzmite elemente kao što je napuštena ulica i fotografišite siluetu osobe koja šeta na ulici. Eksperimentišite senkama, svetlošću, linijama i drugim elementima – budite spremni za brzu reakciju u slučaju da okolina pruža neočekivanu priliku.
Osvežite Pravilo Trećine
Ne morate postavljati predmet u sam centar fotografije kako biste privukli pažnju gledalaca. Možete jednostavno dodati iznenađujući nivo dinamizma jednostavnosti fotografije, tako što će te zaboraviti pravilo trećine. U slučaju da niste sigurni šta je to, bez potrebe da uronite u detalje u vezi razmeštanja prostora u tri celine, radi se o tome šta se dešava kada vaš fokus nije u sredini fotografije.
Ovo je način da se izbegne dosada, s obzirom na činjenicu da smo sa psihološke tačke gledišta u iskušenju da gledamo sredinu fotografije bez oklevanja. Pogledamo u centar, vidimo nešto i to je to. Međutim, uz pravilo trećine, mi gledamo u centar, ne vidimo ništa, a onda naš pogled luta preko fotografije dok ne pronađe stvarni predmet fokusa.
Da rezimiramo, ima nekoliko ključnih stvari koje treba upamtiti:
- Održite stvari jednostavnim
- Obratite pažnju na kompoziciju
- Koristite jake linije
- Koristite pravilo trećine
Mike Jones je diplomirani student Bostonskog univerziteta iz oblasti medijske komunikacije. On je pisac punog radnog vremena, strastveno vezanza fotografiju, a takođe i pomoćnik urednika za Virtual Photography Studio.