Jednostavna činjenica (ujedno i veoma interesantna): DxO Labs je objavio da su njihovi testovi pokazali da senzor slike u Nikon D800 DSLR radi izuzetno dobro, u nekim slučajevima i bolje nego srednji format digitalnih leđa…
Ovo veoma inženjerski fokusirana evaluacija foto aparata, tj. samog senzora u ovom slučaju.
Dobra kretaivna fotografija je mnogo više od kamere i objektiva koji koristimo.
Ne govorim o tome da li će ovaj ili onaj fotoaparat zaista pomoći da dobijete bolje slike..
Ja sam jedan od onih koji misli da je kompozicija fotografije beskrajno važnija od specifikacije fotoaparata.
Umesto toga, želim da se fokusiramo na ono što ovi poslednji testovi ukazuju u svetu digitalne fotografije.
Imali smo dug put ka DSLR formatu senzora (“full frame” i APS-C format).
Da budem iskren, neki veoma ubedljivi naučni dokazi su bili protiv mog unutarnjeg osećaja, kao i protiv pristrasnosti koju sam razvio tokom godina. Ali verovao sam ljudima koji su pružali informacije o novim (i budućim) tehnološkim mogućnostima i razvoju digitalne fotogafije.
Najnoviji rezultati testa iz DxO Labs govore o veoma visokom kvalitetu FX senzora u Nikon D800 DSLR aparatu.
Ono što se često dešava sa svim tehnološkim inovacijama, ima pandam i u footgrafskoj tehnici. Kada mislimo da smo dosegli granicu fizike ili neke druge naučne barijere, pametni ljudi pronađu način da ta ograničenja ponovo prevaziđu.
Volim kada se to desi.
Možda sam zato još od malih nogu idealizovao Chuck Ieager-a, koji je bio prvi u probijanju zvučnog zida.
Kao fotograf, mislim da je sjajno što tehnologija napreduje brže i više od onoga što mi mislimo su granice. Kao samozvani kompjuterski fan, mislim da je to zaista dobro. Ne mislim da će Nikon D800 uništiti tržište digitalnih leđa za srednje formate.
Zaista mislim da različite tehnologije privlače različite ljude, iz različitih razloga.
Možemo računati da nam u digitalnoj fotografiji predstoji sve bolje vreme.
Ali, koliko god volim prednost novih tehnoloških dostignuća, dovoljno sam ponizan da priznam – fotografija ima mnogo više prostora za poboljšanja sa stanovišta kompozicije i stila nego što to čini sa tehničkim atributima kao što su nivo šuma fotografije i mogućnost raspona ekspozicije.
© Napisao Tim Grej